УкраїнськаРусскийEnglish
Кам'янець-Подільський
Переказати кошти для допомоги Збройним Силам України з платіжної картки (Національний банк України)
 
Пульс Кам'янця-Подільського на Facebook - група Камянець-Подільський Онлайн
 

Наш Кам'янець-Подільський

        Кам’янець-Подільський належить до найдавніших міст України з майже тисячолітньою історією. Спочатку місто називалось просто Кам’янцем, в імені своєму утверджуючи свою сутність.

        Заповідна його частина - Старе місто - розташована на скелястому острові, висотою 20-30м, утвореному каньйоном річки Смотрич. Петлею, яка нагадує грецьку “омегу”, охоплює Смотрич Старе місто і розходиться по обидва боки від Замкового мосту.

        Замковий міст - міст, що лежить між двома правими берегами однієї річки - міст, який викликав немало суперечок щодо свого походження. За однією з гіпотез, міст було зведено римлянами у II столітті під час походу Траянового війська на Дакію.

        Використавши своєрідні та унікальні властивості ландшафту, для оборони міста, протягом століть військові інженери створили фортифікаційну систему, що немає аналогів у Європі.

        Невід’ємною частиною Старого міста, його перлиною, є Стара фортеця, яка стала візитною карткою Кам’янця-Подільського, його символом. Історія заснування фортеці починається в XII столітті. Немов продовження кам’яних скель височать башти фортеці. Одинадцять башт входять до складу фортеці, кожна має свою назву і свою історію. Так, наприклад, найвища башта названа Папською тому, що була збудована на кошти, виділені папою римським Юлієм II. Ще її називають Кармелюковою, бо в ній тричі був ув’язнений Устим Кармелюк. У Чорній (кутовій) башті знаходиться криниця глибиною 40 м і в діаметрі 5 м видовбана в скалі. Досі в її стінах збереглося величезне дерев’яне колесо з пристроєм для підняття води на поверхню.

Прочитати повністю...
кам'янецький тролейбус з металобрухту?!
Автор: Світлана   
25.03.10

Про будівництво тролейбусної лінії в нашому місті скоро будуть складати легенди. Ця історія налічує вже 35 років. Ще у далекому 1975 році вперше заговорили про будівництво тролейбусної лінії завдовжки 12 км., яка б з’єднувала селище Першотравневе з найпівденнішою частиною міста. У плані економічного та соціального розвитку на 1976-1980 роки було намічено її будівництво. Проте до 1990 року нічого не було зроблено. На той час пояснювалось браком ресурсів з одного боку, та непоганим автобусним сполученням з іншого.

Здавалось би 6 січня 1990 року наступив переломний момент в тролейбусній історії, підписали спільний наказ начальник «Укрцементу», директор цемзаводу та тодішній міський голова Ю. Москалюк. В наказі передбачалось до 1995 року побудувати першу тролейбусну гілку, фінансувати будівництво за рахунок пайової участі підприємств та організацій міста. В цей проект було вкладено 23 мільйона (станом на 01.09. 1999 року). Центральну гілку залізниці спеціально підняли над землею та зробили міст-тунель для того, щоб колія не перетиналась з маршрутом тролейбуса, який так за майже 20 років і не проїхав жодного разу під ним. Про історію тих часів ми всі чудово пам’ятаємо. Саме на початку 90-х почалося масове скорочення людей з заводів та закриття таких гігантів як завод «Електрон», Електроприборний, ЖБК, цукровий завод, молокозавод тощо. Економіка фактично зупинилась, мешканці поїхали з клітчатими торбами на заробітки, у місті почав поступово розвиватися малий бізнес, почалась тотальна «прихватизація». Ці часи були не найкращі для втілення в життя такого глобального проекту, як тролейбусна лінія. Місто, як і держава в цілому пристосовувалась до капіталістичних відносин. Усі вчились жити по новому: хто чесно,а хто й розпочав з крадіжки народного добра, тобто обладнання закупленого для будівництва тролейбусної лінії.

Але і ці часи, на щастя, відійшли в історію. Що ж ми маємо на сьогодні? Наразі обладнання тролейбусної лінії розкрадене, стоять лише залізобетонні опори край доріг і нагадують про мрію кам’янчан, яка не збулась, а документи всі зникли.

23 березня депутати міської ради прийняли участь в виїзному депутатському клубі. Темою цього засідання була доля залишків обладнання до тролейбусної лінії, які знаходились в приміщенні, що належить депутату Андрію Мастикашу. Саме він звернувся до міської влади, щоб забрати залишки обладнання на пусковий комплекс з його приміщення. На зустріч були запрошені члени громадської організації «Кам’янецький тролейбус». Міський голова Анатолій Нестерук запропонував списати дане обладнання як розкомплектоване, морально застаріле, таке, що не підлягає ремонту, та здати на металобрухт. Від колись укомплектованого обладнання залишились лише заржавілі металеві коробки. Представники ГО «Камянецький тролейбус» категорично проти такого вирішення питання. Вони впевнені, що це обладнання ще можна відремонтувати і воно буде працювати, то ж його необхідно зберегти. «Я не хочу, щоб сказали, що міський голова похоронив ідею тролейбуса в Кам’янці – Подільському, тому вирішили перевести це обладнання в інший склад.» - сказав Анатолій Нестерук. З таким рішенням представники громадської організації частково погодились. Вони все ще мають намір спробувати його відремонтувати та використати для тролейбусної лінії. Крім того ГО «Кам’янецький тролейбус» не покидає надії покарати винуватих у розкраданні громадського майна.

На думку більшості, ця ідея, як мінімум, утопічна, бо у період кризи виділити з бюджету колосальні кошти(більше 400млн грн..) на виконання проекту більш ніж тридцятилітньої давності нереально. Крім того, потребу нашого стотисячного міста у тролейбусі варто переглянути. По-перше, немає того пасажиропотоку, який був у 80-ті, оскільки всі гіганти промисловості не працюють. По-друге, сполученням у місті займаються маршрутні таксі, ось про їх модернізацію може йти мова. Вже давно потрібно відмовитись від «Газельок», які забруднюють наше місто і не можуть впоратись з пасажиропотоком.

 
Обговорення (16 коментарів)
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   25.03.2010 [18:25:56]
нафик не нужен!
#17162
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   25.03.2010 [19:16:25]
Місту потрібен нормальний транспорт.Тролейбуси або комфортні автобуси або багатомісні маршрутки а ще краще все разом і під керівництвом одного "хазяїна"-міськрада,АТП,тощо.
#17166
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   25.03.2010 [19:26:39]
А що до покарання винних у розкраданні майна тролейбусного парку так то просто вирішується-зібрати всіх разом і по черзі пальці в двері-все розкажуть=)але це все мрії,мрії...
#17168
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   25.03.2010 [20:09:25]
Тролейбус, безумовно, потрібен. Але потрібен ВЖЕ, ЗАРАЗ ЩОБ СІДАТИ І ЇХАТИ, а не слухати розповіді про доцільність реорганізації транспортної системи міста. Бо про тролейбус, здається,чули колись щось таке знайоме до болю...
#17170
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   25.03.2010 [21:03:12]
щоб зараз сідати і їхати і їхалка вміщала за раз понад сорок місць тоді хто скаже якій кількості сучасних автобусів відповідає вартість всьго тролейбусного проекту, якщо раптом зявиться така сума - купляєм і їдем, а то ця вся говорільня всеодно як дівку 30 років тому як засватали та все заміж не беруть, їй вже й на пенсію пора а тут все за молодуху виставляють;)
#17171
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   25.03.2010 [23:10:03]
И метро ещё, пожалуйста, для нашего міста забацайте!
#17174
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [05:33:45]
"и шампанского, в 13 нумер!"
#17175
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [05:55:52]
Місту потрібний саме комунальний міський транспорт крім приватного. .Звичайно усе , що подається на форумі - говорільня , але це не принижує наше бажання жити в кращих умовах .Городяни чимало б мали , якби не бажання декілька десятків враз стати багатим і.. за рахунок тієї ж комунальної власності. Звичайно в країні з незалежною судовою системою розікрадені кошти можна було б знайти. Але у нас же корупція , і частина наших депутатів коло тролейбуса пригрілася . Хто ж захоче відддавати "зароблене потом".І не будем забувати , що тролейбусна лінія лише маленька частина ,дозвольте назвати своїми словами великих міських злочинів. В місті де дійсно права громади не ігнорувались така інформація викликала б інтерес до правосуддя.Але в нашому болоті такого ніколи не буде, адже більшість обивателів це задовільняє.Це вже зовсім не смішно , що в малесенькому місті ніхто не помітив кражі обладнання цілої тролейбусної лінії.Адже містом керували конкретні люди, приймали рішення , писали в газетах , залишились навіть стовби , а тут пропав "слон"- не голка! У Києві працює бувший мер ,він гарно може розяснити ситуацію,він багато чого може допомогти, як це завжди обіцяв .
#17177
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [06:02:55]
А гумор типу метро- шампанське чомусь не говорить про Вашу симпатію до міста .Тролейбус -це не утопія ,а небажання чиновників чесно працювати на посадах для людей. Побудова тролейбусної лінії планувалась років 30-40 тому. І не забувайте , що це екологічно чистий вид транспорту для більшості населення. Тому ні Хмельницький , ні Чернівці від нього не думають відмовляться, очевидно є вагомі причини.
#17178
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [07:12:06]
Троллейбус городу нужен!!! Только слепой не заметит транспортной проблемы в городе! Вам что, нравится ездить в раздолбаных тупорылых Газелях особенно в утренний пик, стоя на последней ступени и боясь выпасть в разломаную дверь???!
Цена строительства в 400 млн. - явный бред!!! В 2003-2005 называли 25-40 млн. В Керчи очередь линии где-то так и стоит. Чем троллейбус лучше автобуса? 1. Работает на дешёвой електроэнэргии, а не на постоянно дорожающем бензине. 2. Екологически чистый вид транспорта. 3. Нормативный срок эксплуатации больше, чем у автобуса раза в два. 4.Нельзя съехать с маршрута и слить бензин (ОЧЕНЬ ВЕСОМЫЙ АРГУМЕНТ!!!)
#17181
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [07:44:14]
цікаві думки
сама твереза з них - місту потрібний комунальний транспорт.
Але, якщо говорити відверто, то час, коли місто могло мати тролейбус минув. Зараз вистачить поміняти роздолбані газельки на більші, новіші автобуси, тоді багато проблем самі по собі відпадуть.
#17182
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [08:44:34]
Глубоко копаете, господа!) А то, что лежит на поверхности не видите... Хотите до истины докопаться... наказать... Так почему же так безумно и покорно платите тем же ЖЭКам, не поинтересовавшись на что и в каком направлении уходят ваши деньги? Вам сказали, что на то-то и на то-то, вы и поверили... и живёте с лапшой на ушах, такие вот "симпотяжки". Думаю, сначала надо определиться с конечной целью.
А на "Газелях" ездить нам не нравится!!! и мы на них не ездим, тем более на ступеньках )
Мысль об экологически чистом городе прекрасна и заманчива, но думаю бесперспективна.К тому же одними троллейбусами её не решить.
#17183
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   26.03.2010 [10:12:51]
Ну да, идея троллейбуса бесперспективна, пассажиропотока нет, большие автобусы городу не нужны...
А тем временем у таксистов 10000 вызовов за сутки. Вот и задумайтесь про пасспоток. Как по мне, так лучше на нормальном городском автобусе, у которого НОРМАЛЬНЫЙ интервал, даже за 2 гривны, чем на добитой "шестёрке"/ланосе/корыте за минимум 8 гривен.
#17184
кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   27.03.2010 [19:10:00]
Пустити б автобуси такі, наприклад, як розвозять працівників ПП, цемзаводу наприклад...
#17219
RE: кам'янецький тролейбус з металобрухту?!   27.03.2010 [20:02:13]
"Глубоко копаете, господа!) А то, что лежит на поверхности не видите... Хотите до истины докопаться... наказать.."
- Неправда , поки ніхто глибоко не копає по крайній мірі в напрямку правосуддя.Для цього треба , щоб такі питання хвилювали більшість проживаючих.Втім , на поверхні все видно - казнокради зацікавлені лише власним процвітанням , а то що така поведінка приводить до бардаку в місті їх ніскілечки не цікавить.Все добре видно і всіх благодійників видно без окуляр. Не треба притворятись незрячим. все досить відверто .
#17221
Показана лише частина коментарів. Всі пости дивіться на форумі.
Вам необхідно авторизуватись або зареєструватись, щоб розміщувати коментарі.
< Попер.   Наст. >

Дизайн та розробка Logic Land Ltd.

Меню
Кам'янець-Подільський
Блог
Політика
Комуналка
Статті
Каталог підприємств
Фото
Пошук на сайті
Листівки
Форум
Фестивалі
Карта сайта
Веб-майстру
Групи
Гостьова книга
Бронювання готелів
Партнери сайту
Інформери
Кам'янець-Подільський online
Обмін лінками - отримати код »


Місцеві лінки
Експорт новин
Новини (RSS 1.0)
Новини (RSS 2.0)
Блог (RSS)
Форум (RSS)
Хто на сайті?
сторінку переглядають:
16 гостей