УкраїнськаРусскийEnglish
Кам'янець-Подільський
 
Пульс Кам'янця-Подільського на Facebook - група Камянець-Подільський Онлайн
 
У календарі:
Нема подій
М’яке морозиво
Автор: Андрій Зломинога   
22.09.08

Прийшов сезон пекучого сонця, втомлені спекою люди поспішають хоч якось охолодитись, а морозиво виконує це завдання якнайкраще. Морозиво традиційно вважається сезонним товаром, попит на який зростає навесні і знижується восени. В морозний період бажаючих поласувати прохолодним задоволенням навіть в затишних кафе знаходиться, як правило, небагато. Проте виключення складає лише один різновид морозива – м’яке. Адже не випадково транснаціонально компанія швидкого харчування “МакДональдс” включила його до свого меню. У всьому світі м’яке морозиво – високорентабельний із досить малим терміном окупності бізнес.

Морозиво – один із найулюбленіших продуктів населення, особливо дітей, що пояснюється не лише його високими смаковими якостями, але й значною харчовою та біологічною цінністю. Особливу увагу завжди привертало саме м’яке морозиво. Ця кремоподібна структура за своїми смаковими якостями перевершує звичайне заморожене морозиво.

Легкість та простота виготовлення, що практично не вимагає будь-яких спеціальних знань і навиків від персоналу, можливість виробляти різноманітний асортимент і при цьому розумна цінова політика можуть зробити м’яке морозиво потенційною високоприбутковою нішою бізнесу морозива серед приватних підприємців міста. Особливість даного виду товару полягає у неможливості його зберігання, що зумовлює необхідність його продажу на місці виробництва.

Створення пункту продажу вимагає від підприємця наступних кроків: оренда 5-6 квадратних метрів площі, придбання обладнання та запасу сировини, отримання дозволів на даний вид діяльності, облаштування місця та відкриття бізнесу.

Для оренди торгової площі підійде практично будь-яка ділянка в людному місці (поруч з ринком, вул. Соборна, Старе місто тощо), проте необхідною умовою є можливість підведення електроенергії. Щодо вибору обладнання потрібно поставитись не менш відповідально. Базове обладнання для мобільного пункту продажу – фрізер, чи, простіше говорячи, прилад для перемішування та заморозки рідкої суміші.

Технологія доволі проста: суху суміш спочатку розбавляють водою, після чого переміщують в блендері та заливають у бункер фрізера. На виході отримують готове охолоджене м’яке морозиво, об’єм якого значно перевищує об’єм вихідної суміші. Критерієм при виборі, окрім якості обладнання, являється і його продуктивність. І якщо фрізери від лідерів індустрії Taylor Manufacturing Inc. і Electrofreeze Inc. все ж таки не по кишені більшості бізнесменів-початківців, то аналогічну (або ж дуже подібну на західну) продукцію можна знайти у корейських чи китайських виробників за ціною вдвічі, а то й утричі нижче… Найбільш бюджетний варіант – придбання настільного фрізера продуктивністю від 10 до 30 літрів на годину.

Якість морозива багато в чому залежить від сумішей, які використовуються для його приготування. Сьогодні на ринку цієї сировини скільки завгодно, головне – вибрати підходящу. Як продавати морозиво: в пластикових стаканчиках чи симпатичних вафельних ріжках – вирішувати Вам. Варто відмітити лишень, що ріжки їстівні та смачні, а оптова ціна “натуральної” упаковки іноді може виявитись навіть нижче одноразового пластику.

Наступним етапом стане отримання всіх необхідних дозволів та документів: дозвіл на торгівлю, дозвіл санепідемстанції, висновки про пожежну безпеку тощо. Після чого потрібно обладнати мобільний пункт продажу морозива та приступити до довгоочікуваного: продавати морозиво, дарувати радість та … заробляти гроші.

Перевагою цього бізнесу є те, що практично немає конкурентів за винятком декількох точок продажу м’якого морозива, у яких або зависока ціна, або ж занизька якість. Маркетингового плану як такого не потрібно, адже морозиво відноситься до групи товарів імпульсивного попиту: споживачі не планують його купувати, а купують побачивши. І чи куплять вони морозиво залежить від того, що саме вони побачать. Отже необхідно забезпечити зовнішню рекламу безпосередньо у точці продажу, зміст якої залежить лише від Вашої фантазії (чи фантазії рекламного агентства).

Потенційним колом споживачів є населення міста віком від 3 до 70 років, що складає близько 95 тис. осіб та потік туристів близько 200 тис. осіб в рік. Режим роботи торгівельної точки: щоденно, 8-годинний робочий день. Орієнтований обсяг продажу: 30 стограмових порцій на годину. Фінансова сторона справи виглядає наступним чином. Капітальні вкладення: придбання обладнання (фрізера, електронної ваги, іншого обладнання) та оформлення документації на організації торгівельної точки – близько 25 тис. грн. Постійні витрати протягом місяця складуть: витрати на електроенергію (5 кВт × 8 год. × 30 днів × 0,23 грн./кВт = 276 грн.), витрати на заробітну плату разом із відрахуваннями близько 1500 грн., єдиний податок та патент на продавця 300 грн., орендна плата за 6 кв. метрів за ціною 200 грн./кв.метр – 1200 грн. Таким чином сукупні постійні витрати складуть 3276 грн. Собівартість стограмової порції морозива при вартості сухої суміші (розводиться водою у співвідношенні 1 до 2 ) 25 грн./кг. та вартості упаковки 0,1 грн. складатиме 0,94 грн. При середній вартості порції морозива 2 грн. валова виручка від реалізації морозива складе 2 грн. × 30 порцій × 8 год. × 30 днів = 14400 грн., або 7632 грн. прибутку за мінусом змінних витрат. Отже чистий прибуток (за мінусом постійних витрат 3276 грн.) складе 4356 грн., який при роботі точки продажу протягом 6 місяців дасть загальний прибуток 26136 грн., що повністю покриє витрати на придбання обладнання.

Отже, придбання фрізера – це Ваше капіталовкладення. Протягом першого сезону Ви зможете його окупити, надалі витрачатимете лише на оренду, заробітну плату та сухі суміші, а обладнання і далі працюватиме для Вас. Бажаю успіху Всім, кому сподобалась моя ідея, і смачного відпочинку!

P.S. Я буду радий отримати Ваші зауваження, пропозиції, побажання, ідеї. Пишіть мені на E-mail: Ця адреса ел. пошти приховується від різних спамерських пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати Яваскрипт.

Андрій Зломинога

Всі статті з серії "Власна справа"

Вперше опубліковано в газеті "Ділове Місто", www.kam-podil.com

  Коментарі відсутні.
Вам необхідно авторизуватись або зареєструватись, щоб розміщувати коментарі.
< Попер.   Наст. >

Дизайн та розробка Logic Land Ltd.

Меню
Кам'янець-Подільський
Блог
Політика
Комуналка
Статті
Каталог сайтів
Каталог підприємств
Фото
Пошук на сайті
Листівки
Форум
Фестивалі
Карта сайта
Веб-майстру
Групи
Гостьова книга
Бронювання готелів
Партнери сайту
Інформери
Кам'янець-Подільський online
Обмін лінками - отримати код »


Календар
Травень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Експорт новин
Новини (RSS 1.0)
Новини (RSS 2.0)
Блог (RSS)
Форум (RSS)
Хто на сайті?
сторінку переглядають:
24 гостей та 4 користувачів
anton.1988dka PalisMeard mikhail.tsyganenkovka Валера