|
У календарі: Нема подій
|
|
Інтерв'ю з начальником відділу торгівлі та захисту прав споживачів Сергієм Цвяком |
Автор: Ruslan Nazarets | |
26.01.10 | |
Останні технічні досягнення, надзвичайно змінили наше з вами сьогодення. Більш того, ці технологічні гаджети стали настільки невід'ємною частиною нашого способу життя, що уже практично неможливо уявити себе без них. В данному випадку, маю на увазі - мобільні телефони. Сьогодні багатьох тривожить поняття «сірого» мобільника. За інформацією члена Національної комісії регулювання зв’язку В.Зверєва в Інтернет-виданні «Комсомольської правди в Україні» від 14.01.2010р. всього в Реєстрі ІМЕІ-кодів мобільних телефонів, які використовуються по Україні, в «сірих» списках числиться близько 100 тисяч мобільних апаратів. Що ж воно таке «сірий мобільник» - запитаємо у начальника відділу торгівлі та захисту прав споживачів управління економіки міської ради Сергія Цвяка. Для початку з’ясуємо що таке IMEI? IMEI (International mobile equipment identifier – міжнародний ідентифікатор мобільного обладнання) – це п’ятнадцятизначне число, яке є унікальним для кожного мобільного телефону. Код встановлюється заводом-виробником при виготовленні апарата і служить для точної та повної ідентифікації телефону в мережах GSM та UMTS. IMEI включає інформацію про походження телефону, його модель, серійний номер пристрою. IMEI може застосовуватись для підтвердження права легально використовувати телефон на території країни, а також для забезпечення непрацездатності крадених телефонів у мережах операторів. Код записано в пам’яті телефону. Щоб дізнатись IMEI телефону, достатньо набрати на клавіатурі *#06#. Також цей номер можна побачити на наклейці під акумулятором телефону, на його упаковці та в гарантійному талоні. Щопотрібно знати споживачу при купівлі мобільного телефону? Все просто, треба під час купівлі перевірити наявність коду IMEI цього мобільного апарата в базі даних Українського державного центру радіочастот. Це можливо зробити за допомогою відправлення СМС з кодом ІМЕІ на номер 307 або через інтернет на сайті Укрдержчастотнагляду за адресою http://ucrf.gov.ua/uk/imei_base. Це абсолютно безкоштовна послуга. Чи можливо перевірити у магазині приналежність обраного телефону до так званого сірого списку. Який вигляд на практиці має ця процедура? Так, всю процедуру перевірки можливо здійснити на місті. Для початку, обираючи телефон у магазині , потрібно перевірити відповідність коду IMEI, нанесеного на його корпус, як правило, він знаходиться на етикетці під акумулятором, на його упаковці та в гарантійному талоні. Якщо дані коди не збігаються, від купівлі потрібно відмовитися. Якщо коди збігаються, попросіть продавця перевірити код IMEI. Після ввімкнення апарату наберіть *#06# - і на екрані з’явиться цифри коду IMEI 15 або 16. Звіряєте числа з цифрами нанесеними на упаковці або в гарантійному талоні. Якщо збігаються, відправляєте СМС з кодом IMEI на номер 307. За кілька секунд вам прийде повідомлення, чи є даний код в білому списку в базі даних Українського державного центру радіочастот. Якщо так, то жодних проблем з використанням надалі в мережах операторів зв’язку через це у вас не виникне. У разі отримання повідомлення про відсутність коду IMEI в базі даних , категорично відмовтеся від його купівлі, незважаючи на всі умовляння та аргументи продавця. Які вимоги до продавців мобільних терміналів? Перш за все, вимоги ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів» зобов’язують надавати достовірну та доступну інформацію про товар, а ст.4 зобов’язує будь-якому громадянину надати можливість перевірити апарат, а далі специфічні: вони мають право торгувати тільки тими апаратами, коди IMEI яких є в базі даних, тобто легально ввезеними. Для цього вони повинні, перш ніж виставити телефон на продаж, перевірити наявність коду його IMEI в базі даних. Дотримання підприємцями цих вимог відноситься до компетенції контролюючих органів міста. З 2 січня ц.р. оператори мобільного зв’язку відправляють SМS-попередження абонентам, які використовують мобільні телефони, що числяться в «сірих» списках, адже відомо, що з 16 лютого 2010року мобільні оператори перестануть їх обслуговувати. Інтерв’ю вела Яна Мельничук |
Інтерв'ю з начальником відділу торгівлі та захисту прав споживачів Сергієм Цвяком
28.01.2010 [07:45:46]
** Обговорення статті: Інтерв'ю з начальником відділу торгівлі та захисту прав споживачів Сергієм Цвяком **
Переправте адресу сайта ucrf.qov.ua/uk/imei_base G |
#15524 |
RE: Інтерв'ю з начальником відділу торгівлі та захисту прав споживачів Сергієм Цвяком
28.01.2010 [09:25:11]
Дякую, виправили.
|
#15531 |
RE: Інтерв'ю з начальником відділу торгівлі та захисту прав споживачів Сергієм Цвяком
06.12.2011 [09:39:30]
http://news.finance.ua/ua/~/7/0/all/2011/12/06/261434 |
#43213 |
< Попер. | Наст. > |
---|
© 2024, Кам'янець-Подільський Онлайн
Дизайн та розробка Logic Land Ltd.