|
15 березня - Всесвітній день прав споживача. |
Написал Administrator | |
12.03.10 | |
З 13 по 15 березня ц.р. з 10.00 год. 18.00 год. згідно розпорядження міського голови А.Нестерука по вул.Соборній проводиться ярмарка-розпродаж до Всесвітнього дня прав споживача, в програмі якої реалізація продукції підприємств міста та району за цінами виробників з участю ТзОВ «Український кристал», ПП «Полуботкін», підприємство «ЗС ЛТД», ЗАТ «Хлібокомбінат», ТзОВ «Птахокомбінат», ВАТ «Адамс», ЗАТ «Агрофірма «Авіс», ТзОВ «С.С.С.Р.» та ін. Також буде проводитись правове консультування громадян працівниками відділу торгівлі і захисту прав споживачів управління економіки міської ради, розповсюдження «Пам’яток споживача». Протягом 15 березня 2010р. в супермаркетах та магазинах міста проводиться реалізація товарів зі знижками:
Напередодні Всесвітнього дня прав споживачів віриться, що наслідки фінансово-економічної кризи скоро минуть, в торговій мережі збільшиться асортимент товарів, покращиться їх якість, а послуги кам’янчани отримуватимуть на високому рівні при належній культурі обслуговування. З нагоди свята начальник відділу торгівлі та захисту прав споживачів управління економіки Цвяк С.А. знайомить з корисною інформацією на цю тему:
Історична довідка.Звичаї та закони захищали права споживачів завжди. Відоме сьогодні гасло «споживач завжди правий» - ще один привід для того, щоб усвідомити наші права, проаналізувати успіхи та невдачі на ниві захисту прав споживачів. Протягом існування людства проблема правового захисту споживачів знаходила різні шляхи вирішення. У кінці 16 ст. Великий князь Литовський своїми Статутами забороняв виробництво та продаж пива в корчмах без спеціального дозволу, за часів Запоріжської Січі не допускалось самовільне підвищення цін на продукти, Укази царя Петра Великого вимагали судити на майдані перед всім людом продавця, який обманув чи продав неякісний товар. У середньовічному Кам’янці продавці, що привозили товари до Караван Сараю (нинішні Карвасари), несли власні ваги для їх перевірки до міської Ратуші де також проводилась і перевірка якості товарів. Але, лише в середині XX століття цивілізовані відносини між виробником і споживачем розпочали ґрунтуватися на чітких правових засадах. У 1936 році з'явилася Національна асоціація споживачів у США, в 1951 році -у Франції, в 1957 році у - Великобританії. Президент США Джон Кеннеді визнав рух за захист прав споживачів життєво важливим, поставив його поруч із профспілковим і «зеленим». 15 березня 1962 президент США видав спеціальну постанову, що проголошувала «Чотири права споживачів»: на безпеку та якість товарів і послуг, на достовірну інформацію про них, право бути почутим у разі висунення споживацьких претензій, право захищати свої споживацькі претензії в суді. Від того часу 15 березня щорічно відзначають як Всесвітній день прав споживачів. У 1973 році XXV сесія Консультативної асамблеї Євросоюзу затвердила «Хартію захисту споживачів», а 1985 року Генеральна Асамблея ООН затвердила «Керівні принципи захисту інтересів і прав споживачів». Підписала затверджені ООН принципи й Україна. Практичне втілення це знайшло в тому, що Україна перша серед республік колишнього Союзу прийняла Закон «Про захист прав споживачів». Для практичної реалізації Закону було утворено Державну інспекцію із захисту прав споживачів, яка в 1992 набула статусу Державного комітету України у справах захисту прав споживачів, який пізніше було введено до складу Держспоживстандарту України. Процес становлення та формування системи захисту прав громадянина ґрунтується на статті 42 Конституції України, згідно з якою «держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт». У 1989 році була зареєстрована громадська організація «Українська асоціація споживачів», яка взяла на себе відповідальність працювати за міжнародними правовими нормами. В 2000 році підписано Угоду про основні напрямки співробітництва держав-учасників СНД в області захисту прав споживачів, в 1992 році в нашій країні створено перший державний орган по захисту прав споживачів – Держспоживзахист України (нинішній Держспоживстандарт України) і наша держава першою була обрана рівноправним членом Ради Міжнародної організації по стандартизації. В 2003 році створено громадську організацію «Спілка споживачів України». Конституція України про захист прав споживачів.В статті 42 Конституції України проголошено: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів».У статті 50 головного закону України встановлено: «Кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди. Кожному гарантується право вільного доступу до інформації про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація ніким не може бути засекречена. Захист прав споживачів забезпечується Законом України «Про захист прав споживачів». Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, (робіт, послуг) та виробниками, виконавцями, продавцями різних форм власності, а також встановлює права споживачів. Вітчизняне законодавство щодо захисту прав та інтересів споживачів включає також й інші законодавчі та підзаконні акти, серед яких Закони України «Про рекламу», «Про інформацію», «Про безпечність та якість харчових продуктів», «Про транспорт», «Про зв'язок», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Правила роздрібної торгівлі», «Правила торгівлі на ринках», «Правила торгівлі у розстрочку», «Правила торгівлі лікарськими засобами», «Правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами» тощо. В Україні діють також певні європейські директиви в рамках міжнародних угод, підписаних нашою країною, які доповнюють вітчизняне законодавство на захист прав та інтересів споживачів нормами, визнаними у світовій та європейській спільноті, зокрема, звернення до Стразбургського суду. Права споживачів згідно Закону України «Про захист прав споживачів».Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції (роботи, послуги), що реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:
Що в першу чергу повинен знати споживач.Пропонуємо ще раз уважно ознайомитись із вимогами статті 8 Закону України „Про захист прав споживачів” „Права споживача у разі придбання товару неналежної якості”. Споживач має право пред’явити одну з вимог за вибором: або пропорційне зменшення ціни придбаного товару, або безплатне усунення недоліків у встановлені терміни (14 днів), тобто здійснення гарантійного обслуговування товару. І лише в разі виявлення істотних недоліків у товарі, чи його фальсифікації, що підтверджується відповідним висновком експертизи, споживач має право розірвати договір та вимагати повернення коштів або здійснити заміну товару на аналогічний чи інший з числа наявних у продавця товарів без чи із зміною в ціні (п.1). Звертаємо увагу підприємців, що згідно п.5 вказаної статті, продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка у магазин товарів вагою понад 5 кг. та їх повернення споживачу здійснюється за рахунок продавця. Згідно п.7, під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, модифікації) належної якості, ціна на який не змінилася, перерахунок вартості не проводиться. У разі підвищення ціни перерахунок вартості проводиться виходячи із його вартості на час обміну, у разі зниження ціни товару - виходячи із вартості на час купівлі. Аналогічно - і при поверненні коштів за товар. Гроші повертаються споживачу в день розірвання договору чи в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів. Пункт 9 даної ст.8 вимагає від підприємців при пред’явленні споживачем вимоги щодо усунення недоліків у товарі, виконати її протягом 14 днів або за згодою сторін в інший термін. За письмовою вимогою споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки із обмінного фонду (перелік товарів, які входять до обмінного фонду затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 172 від 19.03.1994 р. із змінами та доповненнями, внесеними у наступних роках). За кожен день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожен день затримки усунення недоліків понад встановлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка у розмірі одного відсотка вартості товару. Згідно п.11 вказаної статті, вимоги споживача розглядаються після пред’явлення розрахункового документа (товарного чи касового чека), а для товарів складно-побутової техніки – технічного паспорта, гарантійного талону з позначкою про дату продажу, печаткою та підписом продавця. Це в повній мірі стосується і купівлі-продажу товарів на ринках нашого міста, на яких досить серйозною залишається проблема правильного оформлення документів, і де рідко вручають покупцям розрахункові (товарні) чеки. Надати консультації та допомогти оформити відповідні акти-претензії чи позовні заяви до суду Вам допоможуть у відділі торгівлі та захисту прав споживачів управління економіки за адресою; міськвиконком, майдан Відродження, кім.207, 305, дні прийому громадян у вівторок та четвер з 13.00 до 17.00, тел. 50374, 50379. Окремі результати роботи відділу по конституційному захисту прав споживачів у місті.Необхідно зазначити, що питання своєчасного розгляду та відповідального відношення до звернень громадян завжди знаходяться під контролем виконавчого комітету і особисто міського голови Нестерука А. М., який на виробничих нарадах апарату виконавчого комітету вимагає від посадовців уважно ставитись до кожного звернення громадянина, якісно вирішувати питання зазначені чи на особистому прийомі, чи у письмовій заяві, не допускати фактів повторних звернень від людей. Працівниками відділу торгівлі та захисту прав споживачів в 2009 році вжито ряд заходів щодо покращення ефективності роботи та забезпечення прав споживачів на території міста. В цілому, розглянуто 367 заяв, скарг та звернень громадян. Із них : на особистому прийомі у відділі - 273 та 94 письмових заяви до виконавчого комітету міської ради. Прийнято участь у 15 судових засіданнях по 4 справах, які стосуються захисту прав споживачів. Вимоги споживачів вирішено позитивно з питань: надання платних послуг – 14, невиконання умов договорів – 14, придбання промислових товарів неналежної якості – 136, придбання продовольчих товарів неналежної якості – 11, надано 98 консультацій. Найбільше звернень від споживачів надходить з приводу придбання промислових товарів побутового призначення, взуття, одягу, засобів мобільного зв’язку. В результаті позитивного розгляду заяв споживачів їм повернуто кошти чи здійснено обмін 6 холодильників, 4 телевізорів, одного комп’ютера, однієї пральної машини, 4 газових плит, однієї морозильної камери, 2 відеокамер, 12 пар взуття, 50 мобільних телефонів та ін. Велику кількість звернень громадян задоволено шляхом надання відповідних консультацій. В результаті позитивного розгляду звернень громадян, повернуто кошти споживачам за товар неналежної якості на суму 78 823 грн., здійснено обмін на товари, що відповідають вимогам нормативних документів на суму 22 039 грн., всього громадянам відшкодовано 100 862 грн. Одним з напрямків роботи відділу по захисту прав споживачів є організація та проведення спільних перевірок з іншими контролюючими органами (МВ УМВСУ, міською СЕС, ОДПІ, управлінням ветеринарної медицини та ін.) з метою зменшення порушень правил торгівлі у магазинах та ринках міста, підвищення рівня обслуговування у кафе та перукарнях і т.п. Так, у лютому-березні 2009р. проведено перевірки та обстеження у ресторанах, кафе та барах міста стосовно готовності закладів до туристичного сезону та перспектив розвитку їхнього бізнесу. В результаті перевірок встановлено, що абсолютна більшість закладів ресторанного господарства міста на достатньому рівні здійснюють підприємницьку діяльність та при належній культурі обслуговування, широкому асортименті страв готові щоденно до надання послуг відвідувачам. Разом з цим, виявлено неповну, на той час, готовність до прийому відвідувачів у деяких закладах (антисанітарний стан, багато років не було ремонту, втратили зовнішній вигляд меблі, потребує оновлення інтер’єри торговельних залів та ін.), в результаті чого окремі підприємці отримали штрафні санкції та приписи про необхідність усунення виявлених недоліків. Заодно перевірено наявність документів на підтвердження типу та класу закладу. Керівників ресторанів міста зобов’язано провести сертифікацію на відповідність вимогам нормативних документів. В червні 2009 року спільно з фахівцями міської СЕС проведено перевірку умов реалізації хліба та хлібобулочних виробів на ринку КВЗП «Кам’янець-Подільський». Цю роботу проведено вже і в лютому ц.р. З травня по листопад 2009р. проводились перевірки на ринках міста, в ході яких виявлялись та заборонялись до продажу товари із закінченими термінами придатності, без документів про походження товару, які реалізовувались не з холодильного обладнання. Підприємці, які допустили порушення притягнуті до адміністративної відповідальності з відповідними фінансовими стягненнями. Робочою групою у складі працівників відділу торгівлі та захисту прав споживачів управління економіки, міської санепідстанції, управління ветеринарної медицини та міського відділу міліції кожного тижня проводились перевірки по дотриманню умов реалізації продуктів харчування в торговельній мережі міста. Серед основних порушень – відсутність санітарних книжок, несвоєчасне проходження медичного огляду, реалізація товарів із закінченими термінами придатності, реалізація продовольчих товарів без дотримання відповідних санітарних умов зберігання, без відповідних документів про походження, якість та безпеку, реалізація виробів у вакуумних упаковках без маркування, відсутність маркування на робочому інвентарі, порушення правила товарного сусідства при розміщенні товарів на полицях, відсутність «Куточка споживача» та ін. Всього перевірено 49 об’єктів, порушення виявлено у 32, складено 39 протоколів на власників та персонал закладів торгівлі, накладено штрафних санкцій на 39 осіб по 102 грн. кожному на загальну суму 3978грн., тимчасово призупинено експлуатацію 9 об’єктів, проведено вилучення 85 кг. продукції в шести закладах на суму 323 грн., відсторонено від роботи 12 працівників за вичерпаний термін проходження медогляду. Всього за 2009р., включаючи ринки міста, здійснено більше 90 перевірок суб’єктів господарювання в закладах торгівлі та ресторанного господарства по дотриманню Правил торгівлі продовольчими товарами та вимог санітарного законодавства(за 2008р.–54). Спільно з працівниками ОДПІ та відділу кримінальної міліції у справах дітей проводились перевірки по дотриманню суб’єктами підприємницької діяльності в закладах торгівлі та ресторанного господарства вимог законодавства щодо заборони продажу неповнолітнім особам алкогольних напоїв та тютюнових виробів. В результаті проведених перевірок в окремих закладах виявлено порушення законодавства та зафіксовано факти реалізації особам, що не досягли 18 років, тютюнових виробів. За даними фактами складено відповідні акти та протоколи по статті 156 КУпАП та накладено фінансові стягнення у розмірі 1700грн. по кожному факту. В ході перевірок працівниками виконавчого комітету та контролюючих органів проводиться роз’яснювальна робота з приватними підприємцями та їх найманими працівниками для унеможливлення подібних порушень та суворого дотримання вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Звертаю увагу суб’єктів господарювання торгівлі та ресторанного господарства, що вже у цьому до даного Закону у цьому році внесено серйозні доповнення: штрафні санкції складають 6 800 грн. за реалізацію підакцизних товарів, в т.ч. і пива (крім безалкогольного) особам, які не досягли 18 літнього віку, не обладнання спеціально відведених місць для куріння та нерозміщення наочної інформації - 3 400 грн. штрафу і ін. В минулому році значна увага приділялась забороні торгівлі баштанними культурами, овочами та фруктами у невстановлених місцях. Кожного тижня проводились перевірки по її ліквідації та недопущенню на окремих мікрорайонах міста. В результаті за виявлені порушення до адміністративної відповідальності за ст.160 КУпАП за торгівлю без документів про походження товару, його якість та безпеку, довідок СЕС про вміст нітратів та ін. притягнуто 47 осіб, складено 38 протоколів МВ УМВСУ, які направлено до суду та 9 протоколів СЕС по зафіксованих порушеннях торгівлі баштанними культурами з відповідними фінансовими стягненнями по 102 грн. по кожному порушенню. В результаті розгляду колективних скарг жителів міста виконавчим комітетом відмінено цілодобовий режим роботи магазину «Еталон плюс», проведено зустрічі з жителями та власниками стосовно недопущення порушень режиму роботи кафе «Вітьок» по вул.30 років Перемоги,4, «Мілена» по вул.Соборна,16, «Княжий двір» по вул.Північній,901а, піцерії «Мак Смак» по вул.Уральській,6, кафе-бару «Скорпіон» по пров.Півічному,3а, нічного клубу «Жара» по пр.Грушевського,15, рішенням виконавчого комітету обмежувався робочий час у кафе «Плейбой» та «Фільварки-Центр» і ін. Зі святом Вас, шановні споживачі! Начальник відділу торгівлі та захисту прав споживачів управління економіки Цвяк С.А. |
< Пред. | След. > |
---|
© 2024, Каменец-Подольский Онлайн
Дизайн та розробка Logic Land Ltd.