У Кам’янці-Подільському впроваджується програма «Інноваційне навчання і виховання дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку». Освітяни та психологи називають такий процес навчання інклюзивним, тобто таким, який дозволяє дитині з особливими потребами стати повноцінним членом суспільства, отримувати освіту разом з іншими дітьми. Два роки тому метод інклюзивної освіти розпочали впроваджувати у ЗОШ №7, де обладнано спеціальні кімнату з тренажерами Євмінова, сенсорну кімнату тощо. Практика залучення дітей з особливими потребами до навчання у звичайних школах широко застосовується у західних країнах. Це дозволяє соціалізувати дітей-інвалідів, а також виховати гуманність у здорових.
Наразі у Кам’янці-Подільському складено банк данин дітей, які потребують спеціальної освіти. У місті їх нараховується 3879 чоловік, 354 з них мають інвалідність. 277 дітей з вадами розвитку навчаються у дитячих садках, тому невдовзі постане проблема їх навчання в школі. Раніше таких дітей або віддавали у спеціалізовані школи, що не дуже подобалося батькам, або ж проводилося навчання вдома, що позбавляло дитину можливості спілкування з однолітками. Міська влада вирішила підтримувати розвиток саме інклюзивної освіти, що за словами педагогів та лікарів дозволить не лише залучати таких дітей до суспільства, а й допомогти їм забути про хворобу, виховати більш-менш здорову людину, яка потребуватиме менше соціального захисту. На базі 7 шкіл та дитячих садків будуть створюватися спеціальні умови для дітей з різними вадам розвитку. Програма розрахована до 2013 року і потребує 2 млн. 800 тис. грн. Влада вирішила, що це посильний тягар для нашого бюджету, тому рішенням виконавчого комітету програму затверджено. До речі, виконком проводив своє виїзне засідання на базі ЗОШ №7, де всі члени виконкому могли на власні очі побачити переваги нового методу.
|