|
Повноваження органів прокуратури в умовах законодавчих змін |
Written by Кам’янець-Подільська місцева прокуратура | |
p'yatnytsya, 03 berezen` 2017 | |
З набранням чинності 26 жовтня 2014 року окремих положень нового Закону України «Про прокуратуру» прокуратура позбавлена права проводити перевірки за заявами та скаргами, які вирішувалися в межах цієї функції шляхом витребування матеріалів, призначення ревізій, виділення спеціалістів, отримання доступу до документів, відібрання пояснень осіб, винесення документів прокурорського реагування. Представницька функція органів прокуратури також зазнала суттєвих обмежень – прокурор не зможе представляти інтереси громадянина в суді навіть у тих нечисленних випадках, право на яке надано Законом України від 14 жовтня 2014 року «Про прокуратуру». Із набранням чинності змін до Конституції України щодо правосуддя прокурор здійснює лише представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у порядку, встановленому законом. Прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Слід зауважити, що прокурору законодавчо заборонено представляти в суді інтереси держави в особі державних компаній, а також у правовідносинах, пов’язаних із виборчим процесом, проведенням референдумів, діяльністю Верховної Ради України, Президента України, створенням та діяльністю засобів масової інформації, а також політичних партій, релігійних організацій, організацій, що здійснюють професійне самоврядування, та інших громадських об’єднань. Водночас, на органи прокуратури України покладено функції підтримання публічного обвинувачення в суді, а також організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляду за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку. Як і раніше, прокуратура, відповідно до вимог чинного законодавства, продовжує виконувати функції досудового розслідування, а також нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних провадженнях, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, до початку функціонування органів, яким законом будуть передані ці функції. В умовах реформування прокуратури України діяльність прокурора ускладнюється через постійні зміни чинного законодавства, функціональну невизначеність та існування правових колізій. Так, до прокуратури продовжує надходити значна кількість звернень, вирішення яких не входить до її компетенції (відповідно до чинного законодавства). Вивчення таких звернень, перенаправлення до уповноважених органів, письмове інформування прокуратурою заявників займає не лише дорогоцінний час громадян, а й позбавляє їх можливості оперативного поновлення порушених прав. Тому, насамперед заявникам перед поданням відповідної заяви чи скарги необхідно визначитися, до компетенції якого органу влади, контролю чи місцевого самоврядування належить вирішення тих чи інших питань. При цьому слід мати на увазі, що відповідно до приписів ст. 55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом (ч. 1). До того ж кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (ч. 2). У судовому порядку можуть бути вирішені практично всі спори, які виникають у суспільних відносинах, а також оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, якими порушені права, свободи або інтереси громадянина. Діє і Закон України «Про безоплатну правову допомогу», на підставі якого певним категоріям осіб послуги надає Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Хмельницькій області у складі чотирьох місцевих центрів: Хмельницького, Кам’янець-Подільського, Шепетівського та Старокостянтинівського. Окрім такого центру надають безоплатну вторинну правову допомогу і адвокати, включені до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. Також, контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина та захист прав кожного на території України і в межах її юрисдикції здійснює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини. Звертаючись із письмовою заявою до прокуратури, необхідно дотримуватись вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян". Зокрема, обов’язково зазначати прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання, вказати суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Звернення в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність, що отримали від громадянина відповідні повноваження, оформлені згідно з чинним законодавством. Необхідно пам’ятати, що письмове звернення має бути підписано заявником (колективне – заявниками) із зазначенням дати. Стажист на посаді прокурора Камянець-Подільської місцевої прокуратури О. Судік |
Повноваження органів прокуратури в умовах законодавчих змін
09.09.2024 [08:18:22]
** Обговорення статті: Повноваження органів прокуратури в умовах законодавчих змін **
А якісь законодавчі зміни по крипторинку будуть? |
#117144 |
Повноваження органів прокуратури в умовах законодавчих змін
10.09.2024 [07:23:48]
Даже не знаю, что вам и сказать на это.... Учитывая то, что сейчас капитализация биткоина https://whitebit.com/ru/assets/BTC проходит в очень положительном формате можно сделать вывод, что скоро на законодательном уровне все это будут регулировать, ведь цифровая валюта все более и большее влияние имеет на нашу экономику
|
#117145 |
< Prev | Next > |
---|
© 2024, Kamyanets’-Podil’s’kyi Online
Дизайн та розробка Logic Land Ltd.