|
Тепловоденергії заборонено брати гроші за повірку лічильників |
Написал Alex Andrushchak | |
28.08.08 | |
На підставі депутатського звернення депутата Кам'янець-Подільської міської ради Ростислава ЯРЕМИ прокуратура міста в 2007 році перевірила законність стягнення з мешканців міста плати за періодичну повірку і ремонт (у т. ч. демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води. За матеріалами прокурорської перевірки в липні 2007 року Кам'янець-Подільський міськрайонний суд виніс постанову про незаконність такого стягнення коштів, але на цю постанову було подано апеляційну скаргу. Доводимо до відома мешканців міста ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 22 липня 2008 року і повідомляємо, що, згідно з даною ухвалою, періодична повірка, обслуговування і ремонт (у т. ч. демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води повинна проводитись за рахунок виконавця, тобто ЗАТ "Тепловоденергія".
Колегія суддів Львівського обласного апеляційного адміністративного суду встановила: Постанова суду першої інстанції, з посиланням на п. 9 Постанови Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 р. "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", мотивована тим, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця. А тому встановлення відповідачем - Кам'янець-Подільською міською радою оскаржуваним рішенням від 16.05.2007 р. обов'язку ЗАТ "Тепловоденергія" виконувати періодичну повірку, обслуговування і ремонт води за рахунок споживачів, згідно з встановленої калькуляції, є неправомірним. У зв'язку з чим позов прокурора підлягає задоволенню. Відповідач в апеляційній скарзі просить постанову суду першої інстанції скасувати, а у задоволенні позову прокурора відмовити скасувати. В обгрунтування апеляційних вимог апелянт посилається на положення п. З ст.28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та на повноваження органів місцевого самоврядування, передбачені ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо встановлення тарифів по оплаті побутових, комунальних транспортних та інших послуг. Представник третьої особи на стороні відповідача, погоджуючись із викладеним в апеляційній скарзі, просить скасувати постанову суду першої інстанції та у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заперечень на апеляційну скаргу сторонами не подано.
З'ясувавши обставини справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та заслухавши представника третьої особи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, при цьому суд виходить з наступного: Пунктом 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 року N9 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" передбачено, що у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік, періодичні повірка, обслуговування та ремонт ( у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця. Таким чином, законодавцем чітко передбачено, що періодичні повірка, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води проводяться за рахунок виконавця, а не споживача. Відповідно до п.2 ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", - до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить - встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності. Як випливає з обставин справи, Закрите акціонерне товариство "Тепловоденергія" не є підприємством комунальної власності Кам'янець-Подільської територіальної громади, а тому в не межах повноважень відповідача є встановлення тарифів за надання послуг з проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортуванню та монтажу) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води. Отже, викладені в апеляційній скарзі обставини щодо скасування постанови суду першої інстанції є безпідставними. Натомість чого суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив оскаржувану постанову з дотриманням норм матеріального та процесуального права. Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 206 КАС України, колегія суддів
УХВАЛИЛА: Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця після набрання нею законної сили.
Ухвалу колегії суддів 22 липня 2008 року підписали судді: |
< Пред. | След. > |
---|
© 2024, Каменец-Подольский Онлайн
Дизайн та розробка Logic Land Ltd.