|
У календарі: Нема подій
|
|
'Terra Heroica 2008' пройшла! До зустрічі на 'Terra Heroica 2009'! |
Written by Галина Муясарова | |
p'yatnytsya, 10 zhovten` 2008 | |
- Так, дим гармат розвіявся, але попереду залишились ще розрахунки... 7 жовтня ми 3,5 години підбивали підсумки фестивалю. З’ясували, що позитивних моментів було достатньо, але найбільше сперечалися над негативом. - Які ж недоліки були відмічені у ході свята? - Їх цілий ряд і всі ми постараємось врахувати наступного разу. Перше, що відмітили члени оргкомітету – погана співпраця із спонсорами. Ще на етапі ранньої підготовки з ними погано спрацювалися. Звідти пішли і фінансові проблеми і чутки містом про те, що фестиваль взагалі не відбудеться. Вже зараз, за словами О.В. Демчука, відправили лист до пана Вовкуна про необхідність закласти у бюджет 2009 року кошти на “Terra Heroica 2009”, також лист до «Фуршету» з тією ж пропозицією. Друге – не було вчасної реклами платних заходів. Рекламувалася тільки учта у Старій Фортеці , а виступ силачів «Срібна підкова» був недостатньо висвітлений. Треба було квитки продавати заздалегідь не тільки в касі Старої Фортеці, ще у більш масових місцях. Але й менталітет у наших громадян такий, що платити за культурні заходи вони не хочуть, ми звикли заплатити за пиво, шашлик, а видовища хочемо отримувати безкоштовно… Наступне – деякі заходи повинні рекламуватися окремо. Тобто рекламу треба зробити цільовою, направленою на певну категорію громадян. Цього року у найбільших містах України було розміщено 150 рекламоносіїв, на одні city-light було витрачено рекламними агенціями $15 тис. І вони спрацювали. Завдяки Інтернет-сайтам про “Terra Heroica 2008” дізналося багато зацікавлених. Надруковані листівки як сувеніри моментально розійшлися. Організатори мають бажання вийти з рекламою та інформацією на центральні телеканали, але це потребує додатково 150 тис.грн., яких немає. Не вистачало волонтерів для телеканалів, які б супроводжували пресу. Їх було лише два, тому представникам телебачення доводилося самостійно пересуватися. Є велике бажання, щоб про “Terra Heroica” писалося і в центральних виданнях, але за це теж треба платити журналістам. Плідна інформаційна компанія була проведена за кордоном. До нас бажали приїхати 14 міст-партнерів, але ми змогли прийняти тільки три офіційні делегації. Проблема та ж – кошти. Зіткнулися ми із проблемою оренди костюмів. Знайшлося багато людей, бажаючих перебувати на святі в історичних вбраннях. Кам’янець-Подільський цього не передбачив, тому на цьому заробив Львів, куди зверталися люди. ![]() Суттєвий недолік – у хору не було історичних костюмів, не встигли проплатити їх. Взагалі хор треба окремо відзначити як свіжу цікаву ідею, якою загорівся його керівник Нетеча І.М. 20 викладачів Львова із різних музичних закладів відмітили високу підготовку співу. На жаль, глядачів було не так багато як хотілося б, але це і зрозуміло – адже музика ця специфічна, старовинна, незвична для нашої молоді. Ще один негативний момент – нестача підсобних працівників, бажано організувати цілу бригаду. Вийшов прокол з поліграфією – не вистачило надрукованих запрошень (виготовлено 300, а треба було 500) та програм фестивалю. Також треба вирішувати проблему з озвученням, а саме з електропостачанням у Фортеці , ставити щитові. Цього року ця проблема завадила перегляду широкоформатних фільмів у Фортеці. Дезорганізація під час нічного феєрверку привела до того, що концерт закінчився на півгодини раніше, а феєрверк планувалося пустити у фіналі концерту. Як раз ці півгодини повинна була виступати зірка (Олег Скрипка), якій в іншому місті заплатили більший гонорар. Та й сцена концертна підкачала. Через надмірну парусність прийшлося порушувати договір зі спонсорами і знімати їхні рекламоносії, що знаходилися над сценою. Користуючись нагодою, оргкомітет приносить вибачення спонсорам. Досі є спроби систематизувати містечко ремісників. Проблема в тому, що немає поки що людини, яка б жила цим, хотіла цим зайнятися, організувати ремісників з усієї країни. Хочеться, щоб тут були не лише перекупщики товару, а справжні майстри, які б на місці виготовляли вироби, демонструючи свої уміння. Прикладом для нас стали гончари та друкарі з Польщі. На меті є облаштування місць для умільців, щоб це були не лавки, як на базарі, а естетично оформлені намети. Гарна була ідея фотовиставки “Terra Heroica” , але получилося цілих три виставки в різних місцях. Це результат незлагодженої роботи із фотоклубом «Погляд». Самі роботи планується оформляти в більш естетичні рамки, адже це є бачення нашого фестивалю і воно має виглядати гідно. Ще одна проблема – проблема паркування великих транспортних засобів, на яких прибували групи туристів. Не виділені ще в Кам’янці-Подільському місця під автобуси. Над цим теж треба працювати.
Добре спрацювала група піротехників з кіностудії Довженка, які безкоштовно взялися за роботу і замінували поле бою 42 вибуховими пристроями на радіоуправлінні. Звичайно, всім сподобався і відтворений бій . Але було зроблено висновки, що поле битви потрібно розширяти у майбутньому. З кожним роком стає більше учасників, коням треба більше місця, щоб розвернутися.
Позитивно відмічено і роботу комунальних служб, які гарно спрацювали, залишили Старе місто чистим та охайним. Робітникам була закуплена гарна червона уніформа, вони вчасно справлялися зі своїми обов’язками. Гості “Terra Heroica 2008” високо оцінили проведення свята, залишились задоволенні і проживанням, і харчуванням, і видовищем. Всіх вразило ноу-хау цього року – Подільське шляхетське ополчення в історичному вбранні з числа адміністрації міста (на жаль, урочисту процесію зіпсували костюми наших начальників у день відкриття). Але, незважаючи на всі недоліки, IV Міжнародний військово-історичний фестиваль “Terra Heroica 2008” пройшов успішно завдяки плідній роботі злагодженої команди фестивальної агенції «Ратуша» на чолі із її директором Д.М. Назаренко, керівником військово-історичного клубу О. Зарембою та першим заступником мера з гуманітарних питань О.В. Демчуком. Побажаємо і надалі їм так продуктивно працювати та прославляти Кам’янець-Подільський. |
< Prev | Next > |
---|
© 2024, Kamyanets’-Podil’s’kyi Online
Дизайн та розробка Logic Land Ltd.