УкраїнськаРусскийEnglish
Кам'янець-Подільський
Переказати кошти для допомоги Збройним Силам України з платіжної картки (Національний банк України)
 
Пульс Кам'янця-Подільського на Facebook - група Камянець-Подільський Онлайн
 
Тепловоденергії заборонено брати гроші за повірку лічильників
Written by Alex Andrushchak   
chetver, 28 serpen` 2008

На підставі депутатського звернення депутата Кам'янець-Подільської міської ради Ростислава ЯРЕМИ прокуратура міста в 2007 році перевірила законність стягнення з мешканців міста плати за періодичну повірку і ремонт (у т. ч. демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води.

За матеріалами прокурорської перевірки в липні 2007 року Кам'янець-Подільський міськрайонний суд виніс постанову про незаконність такого стягнення коштів, але на цю постанову було подано апеляційну скаргу.

Доводимо до відома мешканців міста ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 22 липня 2008 року і повідомляємо, що, згідно з даною ухвалою, періодична повірка, обслуговування і ремонт (у т. ч. демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води повинна проводитись за рахунок виконавця, тобто ЗАТ "Тепловоденергія".

Колегія суддів Львівського обласного апеляційного адміністративного суду встановила:
Постановою Кам'янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 14.11.2007 р. позов прокурора міста Кам'янця-Подільського задоволено. Рішення сесії Кам'янець-Подільської міської ради № 3 від 16.05.2007 р. про зобов'язання ЗАТ "Тепловоденергія" виконувати періодичну повірку, обслуговування і ремонт (у т.ч. демонтаж, транспортування та монтаж після повірки) засобів холодної та гарячої води. Споживачам оплату вищевказаних послуг з повірки та обслуговування лічильників проводити товариству згідно з калькуляцією - скасовано.

Постанова суду першої інстанції, з посиланням на п. 9 Постанови Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 р. "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", мотивована тим, що періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця. А тому встановлення відповідачем - Кам'янець-Подільською міською радою оскаржуваним рішенням від 16.05.2007 р. обов'язку ЗАТ "Тепловоденергія" виконувати періодичну повірку, обслуговування і ремонт води за рахунок споживачів, згідно з встановленої калькуляції, є неправомірним. У зв'язку з чим позов прокурора підлягає задоволенню.

Відповідач в апеляційній скарзі просить постанову суду першої інстанції скасувати, а у задоволенні позову прокурора відмовити скасувати. В обгрунтування апеляційних вимог апелянт посилається на положення п. З ст.28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" та на повноваження органів місцевого самоврядування, передбачені ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо встановлення тарифів по оплаті побутових, комунальних транспортних та інших послуг.

Представник третьої особи на стороні відповідача, погоджуючись із викладеним в апеляційній скарзі, просить скасувати постанову суду першої інстанції та у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заперечень на апеляційну скаргу сторонами не подано. З'ясувавши обставини справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та заслухавши представника третьої особи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, при цьому суд виходить з наступного:
Частиною 3 ст. 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" визначено, що порядок подання фізичними особами, що не є суб'єктами підприємницької діяльності, - власниками засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань якими використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду) на періодичну повірку цих засобів та оплати за роботи, пов'язані з повіркою, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Пунктом 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 року N9 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" передбачено, що у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік, періодичні повірка, обслуговування та ремонт ( у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.

Таким чином, законодавцем чітко передбачено, що періодичні повірка, обслуговування і ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води проводяться за рахунок виконавця, а не споживача.

Відповідно до п.2 ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", - до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить - встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності. Як випливає з обставин справи, Закрите акціонерне товариство "Тепловоденергія" не є підприємством комунальної власності Кам'янець-Подільської територіальної громади, а тому в не межах повноважень відповідача є встановлення тарифів за надання послуг з проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтажу, транспортуванню та монтажу) квартирних засобів обліку холодної та гарячої води.

Отже, викладені в апеляційній скарзі обставини щодо скасування постанови суду першої інстанції є безпідставними. Натомість чого суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив оскаржувану постанову з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 206 КАС України, колегія суддів УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Кам'янець-Подільської міської ради на постанову Кам' нець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 14.11.2007 р. у справі №2-а-222/2007р. залишити задоволення, а постанову суду - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом одного місяця після набрання нею законної сили.

Ухвалу колегії суддів 22 липня 2008 року підписали судді:
В. П. ЛЮБАШЕВСЬКИЙ, В.3. УЛИЦЬКИЙ, І. Я. ОЛЕНДЕР

  No Comments.
You need to login or register to post comments.
< Prev   Next >

Дизайн та розробка Logic Land Ltd.

Меню
Кам'янець-Подільський
Блог
Політика
Комуналка
Статті
Каталог підприємств
Фото
Пошук на сайті
Листівки
Форум
Фестивалі
Карта сайта
Веб-майстру
Групи
Гостьова книга
Бронювання готелів
Партнери сайту
Інформери
Кам'янець-Подільський online
Обмін лінками - отримати код »


Експорт новин
Новини (RSS 1.0)
Новини (RSS 2.0)
Блог (RSS)
Форум (RSS)
Хто на сайті?
We have
20 guests online